جام کوردی-مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: عملیات احداث چهار خطه بیجار – دیواندره به عنوان یک طرح اولویت دار در تسریع ترافیک استان به سمت مرکز کشور بوده و اتمام آن نیازمند 3500 میلیارد ریال اعتبار است.
ه گزارش جام کوردی، عرفان مرادی امروز(27 اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران از ادامه عملیات احداث چهار خطه بیجار – دیواندره خبر داد و اظهار کرد: این مسیر به طول ۵۵ کیلومتر از جمله مسیرهای مهم استان در هدایت ترافیک استانهای شمال و مرکز کشور به سمت شهرهای مرزی بانه، مریوان و مرزهای باشماق و سیرانبند است.
وی افزود: ارتقای مسیر بیجار – دیواندره به چهار خطه در شش قطعه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که قطعه های یک و دو آن به طول ۵.۲ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: قطعه سوم آن با ۶.۸ کیلومتر طول ۸۲درصد پیشرفت دارد و قطعه ۵ نیز با چهار کیلومتر طول از ۴۳درصد پیشرفت برخوردار است.
مرادی گفت: قطعه ۴به طول۳ کیلومتر و قطعه(۴-ز)به طول۵.۵کیلومتر در مرحله تجهیز کارگاه وشروع عملیات اجرایی است.
مدیرکل راه و شهرسازی از صرف ۳۱۰میلیارد ریال اعتبار برای این بزرگراه تاکنون برای این حجم از عملیات خبر داد و یادآور شد: برای بهره برداری و اتمام این طرح ۳۵۰۰ میلیارد ریال دیگر لازم است.
مرادی تاکید کرد: کاهش هزینه های استهلاک، کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در زمان، ازدیاد ایمنی تردد، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن و ارتقای شاخص های برخورداری از راه مناسب و بزرگراهی در استان از اهداف احداث این راه است.
وی افزود: ارتقای مسیر بیجار – دیواندره به چهار خطه در شش قطعه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که قطعه های یک و دو آن به طول ۵.۲ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: قطعه سوم آن با ۶.۸ کیلومتر طول ۸۲درصد پیشرفت دارد و قطعه ۵ نیز با چهار کیلومتر طول از ۴۳درصد پیشرفت برخوردار است.
مرادی گفت: قطعه ۴به طول۳ کیلومتر و قطعه(۴-ز)به طول۵.۵کیلومتر در مرحله تجهیز کارگاه وشروع عملیات اجرایی است.
مدیرکل راه و شهرسازی از صرف ۳۱۰میلیارد ریال اعتبار برای این بزرگراه تاکنون برای این حجم از عملیات خبر داد و یادآور شد: برای بهره برداری و اتمام این طرح ۳۵۰۰ میلیارد ریال دیگر لازم است.
مرادی تاکید کرد: کاهش هزینه های استهلاک، کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در زمان، ازدیاد ایمنی تردد، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن و ارتقای شاخص های برخورداری از راه مناسب و بزرگراهی در استان از اهداف احداث این راه است.