جام کوردی-مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کردستان، بابیان اینکه یکی از مباحث توانمندسازی و حمایت شرکت شهرکها از صنایع کوچک بحث برند سازی است، گفت: شرکت شهرکهای صنعتی در راستا بازاریابی، معرفی برند و محصولی که در استان تولیدشده حمایت میکند.
احمد خسروی در گفتوگو با خبرنگار جام کوردی، هدف از برگزاری نمایشگاه توانمندیهای صنایع کوچک را حمایت از تولید عنوان کرد و اظهار داشت: شرکت شهرکها به نام یک شرکت زیرساختی فعالیتهای عمرانی را انجام میدهد و زمین را برای مستقر شدن تولیدکنندگان آماده میکنند.
وی به برگزاری تورهای نمایشگاهی و اعزام واحدهای صنعتی به نمایشگاههای مختلف در داخل و خارج از کشور اشاره کرد و افزود: شرکت شهرکهای صنعتی استان کردستان سال گذشته یکی از استانهای برتر در این زمینه بوده و به تور نمایشگاه اکسپو اعزام شد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کردستان، به خوشههای کسبوکار اشاره و بیان کرد: شرکت شهرکهای صنعتی تاکنون 2 خوشه مصالح ساختمانی و طیور را در استان اجرا کرده که در خوشه طیور جزو خوشههای برتر در کشور بوده است.
خسروی با اشاره به اینکه در استان کردستان 16 خوشه تعریفشده است، ذکر کرد: سال گذشته در استان سه خوشه فعال شامل خوشهای فرش، سنگ و گردشگری در مرحله اجرا قرارگرفته که بعدازآن در تلاشیم خوشه ماشینآلات کشاورزی که شامل خوشه توتفرنگی، عسل و صنایعدستی است را در سالهای آینده اجرایی کنیم.
وی به حمایت شرکت شهرکهای صنعتی کردستان به بحث فن بازار، کلینیک صنعت در شرکت شهرکها، توانمندسازی صادرات، توانمندسازی حضور بورس و فرا بورس و مباحث ارزیابی اشاره کرد و گفت: شرکت شهرکهای صنعتی کردستان سال گذشته در بحث کمک به بازگشت واحدهای تولیدی، 36 مورد در داخل شهرک و 9 مورد در خارج از شهرک را به کلینیک صنعت معرفی کرد و این واحدها توانستند به چرخ تولید بازگردند و اشتغالی بالغبر 450 نفر را داشته باشند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کردستان، بابیان اینکه یکی از مباحث توانمندسازی و حمایت شرکت شهرکها از صنایع کوچک بحث برند سازی است، تصریح کرد: شرکت شهرکهای صنعتی در راستا بازاریابی، معرفی برند و محصولی که در استان تولیدشده حمایت میکند.
خسروی همچنین به برند فرش در کردستان بهویژه نقشه فرش سنندج و بیجار اشاره کرد و گفت: طی چند سال گذشته مسئله برند جهانی فرشهای استان کردستان به دلیل عدم اعتبار به فراموشی سپردهشده که با دایر شدن خوشه فرش 149 میلیون تومان از شرکت شهرکها بهحساب یونسکو واریز شد که ثبت این برند پابرجا بماند.