جام کوردی-معاونت نظارت و سنجش دانشگاه علمی و کاربردی کشور گفت: بیش از 40 درصد از بیکاران، فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی هستند که این نشان دهنده این است که دانشگاه ها نتوانسته اند پیوند میان صنعت و بازار کار را با دانشگاه به شیوه مناسب ایجاد کنند.
به گزارش جام کوردی، محمد فتحیان، معاونت نظارت و سنجش دانشگاه علمی و کاربردی کشور، در مراسم تکریم و معاوفه رئیس دانسگاه علمی و کاربردی، اظهار کرد: ساختار آموزشی دانشگاه علمی کاربردی بر پایه تجارت بازار و نیازمندی های صنعت است که دوره های آموزشی تدوین، تعریف و اجرا می شود.
وی افزود: مجموعه دانشگاه علمی کاربردی در راستای اشتغال اثر گذار بوده و اکوسیستم یا زیست بوم مهارتی آموزش عالی را توانسته ایجاد و در این زمینه گام بردارد.
معاونت نظارت و سنجش دانشگاه علمی و کاربردی کشور، بیان کرد: در برنامه ششم توسعه دانشگاه علمی کاربردی قید شده که باید سهم مهارتی آموزشی عالی به عدد درصد 30 برسد در حالی که عملا به 13 درصد رسیده ایم و این نشان دهنده خلاء در حوزه مهارتی آموزشی عالی در دانشگاه ها هستیم.
فتحیان با اشاره به آمار بیکاران در کشور، عنوان کرد: بیش از 40 درصد از بیکاران، فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی هستند که این نشان دهنده این است که دانشگاه ها نتوانسته اند پیوند میان صنعت و بازار کار را با دانشگاه به شیوه مناسب ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی و کاربردی یک زیر نظام با یک نگرش و رویکرد است، گفت: دانشگاه علمی کاربردی دارای 570 مرکز با 32 استان و حدود 37هزار مدرس و 223هزار دانشجو و بیش از 2میلیون فارغ التحصیل است.
معاونت نظارت و سنجش دانشگاه علمی و کاربردی کشور، تصریح کرد: 125رشته جدید در حوزههای مختلف همانند امنیت شبکه در دانشگاه علمی کاربردی تدوین و تعریف شده است.
فتحیان یکی از طرحهای دانشگاه علمی کاربردی را “هوشمند سازی کلیه خدمات و فرآیندهای دانشگاه” عنوان کرد و گفت: در دانشگاه علمی کاربردی باید به جای فرآیند محوری، به صورت محصول محوری پیش رفته و برنامه مطالعاتی مناسبی برای آینده مشاغل داشته و نیازسنجیهای آینده جامعه را برطرف کنیم.